6.01.2012

Partytime!!

Dit weekend is het weer zover: verjaardagskriebels, feeststress, gasten die je wel/niet wil vagen, gevoeligheidskwesties en ren-je-rottijd! Inderdaad... Ik ga mijn bdayfeest vieren!

Meestal schrik ik me rot als ik met een veel te vol geladen karretje  met herniakwekende bierkratten, wijnflessen, hapjes en allemaal spullen bij de kassa aankom...
Ik heb de ideale tips om het lekker low-budget te houden!

Versiering!
Ik  vind het heerlijk om alles leuk aan te kleden en het gezellig te maken! Ballonnen, vlaggetjes en leuke A3- uitgeprinte feestfoto's van de gasten die komen (beschamende mag ook, hoor!) kosten relatief weinig en maken 't gelijk gezellig!

Als je hapjes serveert is een serveerschaal met een kleurrijk servetje feestelijk en kost niets extra's.

Food!
Taart en ik hebben altijd ruzie met elkaar, ze kost me teveel en blijft altijd liggen. Ode aan alle gasten die "bikiniproof" willen blijven en mij elke dag doen laten ontbijten met appelvlaai een week lang... DE oplossing: een etagére met roze koken, appelkoeken, soesjes en gevulde koeken. Het staat gezellig op tafel, is laagdrempelig om toch stiekem te pakken en scheelt afwas!

Diezelfde etagére is daarna te gebruiken om kleine hapjes op te leggen; een blokje kaas met een tomaat erop geprikt of komkommer met een knakworstje erop is altijd leuk.  

Drinks!
Struin de Supermarktkrantjes af! Er is altijd wel bier in de aanbieding die jij graag wilt!
Wil je een exclusief welkomstdrankje? De Prosecco van de Aldi is heerlijk en staat helemaal leuk op een mooi dienblad bij binnenkomst met een aardbeitje erin!

Heb je ook altijd het idee dat je zelf bijna niet kan kletsen met gasten en constant moet hollen? Met een leuke wijnkoeler met een lekker flesje, een schaal met ijsblokjes met flessen drank op tafel en een koelkastje bier onder de tafel is het voor gasten totaal niet erg om eerder aan "selfservice"te beginnen!
Heb je nog meer tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten