2.15.2012

Groupon & Vakantieveilingen: Ideaal of uitgekauwd?

Iedere dag kijk ik stralend twee magische sites. Niet een, twee, maar wel zes keer per dag:
http://www.groupon.nl/ en http://www.vakantieveilingen.nl/. Op vakantieveilingen.nl kan je bieden op uitjes vanaf 1 euro; van restaurants tot citytrips en groupon.nl biedt je de mogelijkheid een voucher te kopen voor oa restaurants bij jou in de buurt met minimaal 50% korting, erg aantrekkelijk, dus!

Ik gok dat een aantal van jullie, net als ik bij de 200.00 veilers horen die elke dag in spanning hun biedingen bekijken... Stiekem bedenk je een maximaal bedrag, maar als "Marianne" daar net overheen zit, bedenk je dat een paar euro extra ook nog veeeel goedkoper is dan de originele prijs, althans zo ben ik...

Uit ervaring weet ik dat er met mij meerdere slachtoffers zijn die in deze, volledig uitgekauwde, geniepige, geweldige maar o, zo manipulerende site trappen. Per dag worden er duizenden uitjes, etentjes en vakanties geveild. De omzet van 2010 van deze site bedrgaat ruim 40.000.000, waar wij met zijn allen voor hebben gezorgd...

Dat de concerten onaantrekkelijk zijn en nooit uitverkocht raken, de restaurants in een steegje drie hoog achter kunnen zitten en er bij een citytrip aardig wat addertjes onder het gras aanwezig zijn nemen we voor lief. En eerlijk gezegd vind ik dat wel prima. Met vriendinnen dansen op Britney Spears, met mijn vriend naar Marry Poppins of een weekendje Antwerpen met collega's zou ik nooit hebben gedaan, maar ik heb er onwijs van genoten. Voor mij blijven deze sites goud, ondanks de stoorzenders die beginnen met een bod van 20.- of een restaurant van Groupon waar het menu dat ik voorgeschoteld krijg niet het officiele "menu du chef is".

Hm, ik zie dat ik ben overboden voor het Carnavalsfeest in het Beursgebouw, snel nog wat eurootjes intikken in de laatste 30 seconden... Kom jij ook?

Dikke kus!



Dansen met Britney - 8.-




Weekendje zee - 22.-

Salvaions Outdoor - 11,-


Geen opmerkingen:

Een reactie posten